Medlemsklub vil sælge dagligvarer til indkøbspriser

Leverandører 17. mar 2020 -
This describes the image
Rasmus Andersen (tv.) og Morten Schultz Sakariassen sælger 5. varer til indkøbspris på Hverdag.dk. Foto: Hverdag.dk
Skrevet af: Søren Tougaard

Lanceringen af Danmarks nye medlemsklub Hverdag.dk er et opgør med den måde, detailhandlen og dagligvaremarkedet fungerer på i dag.

I stedet for flere fordyrende led, der lægger ekstra til prisen, er forretningsmodellen på Hverdag.dk anderledes.

For et månedligt medlemskab fra 99 kr. får medlemmer adgang til op mod en halv million hverdagsprodukter og mærkevarer til indkøbspris.

Åbningen af en medlemsklub kan synes som en mindre ting under coronakrisen, men med den fremskyndede lancering af Hverdag.dk håber stifterne på kort sigt at afhjælpe det aktuelle pres på dele af dagligvarehandlen.

Billigere hverdag

- Rigtig mange danskere oplever at betale for meget for at få hverdagen til at hænge sammen, fordi mærkevarer og hverdagsprodukter er alt for dyre i Danmark. Det vil vi lave om på. Hverdag.dk er Danmarks nye medlemsklub, der ved at sælge til indkøbspris kort og godt skal gøre det billigere at være dansker, siger Rasmus Andersen, adm. direktør i Hverdag.dk og den ene af de to stiftere af virksomheden.

Udvalget på Hverdag.dk dækker kendte mærker indenfor personlig pleje, kosmetik, bøger, hobby, legetøj, elektronik og livsstilsprodukter samt dagligvarer inden for 18 kategorier som f.eks. kaffe, morgenmadsprodukter, brød, babymad, slik og kolonial.

Kød, mejeri, frostvarer og frugt og grønt er dog pt. ikke i sortiment.

 

Opdateret 10. nov 2020