To danske kæder vinder anerkendt private label-pris

Kæder 27. mar 2024 -
This describes the image
To danske kæder vinder i år priser i den anerkendte European Private Label Awards. European Supermarket Magazine
  • Lidl og Rema 1000 kåres for tre danske produktnyheder

Skrevet af: Henrik Denman

Private label produkter fra to danske dagligvarekæder har vundet den anerkendte pris European Private Label Awards.

De to kæder har vundet med tre nye produkter.

Vindere er Lidl Danmark med specialosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne i kategorien "Dairy products" og Rema 1000 Danmark med Rødvinsgløgg fra Smage-Compagniet i kategorien "Alcoholic Beverages" og med Ingrid Marie Æblemost fra Ørskov Foods i kategorien "Non-alcoholic Beverages".

Priserne uddeles af branchemagasinet European Supermarket Magazine, som hvert år kårer de bedste private label-produkter i detailhandlen. I år foregik kåringen blandt nye produkter fra 23 lande fra hele Europa, som dystede i 17 forskellige kategorier.

I år var konkurrencen skarp som aldrig før, idet der i finalen var udpeget 68 produktnyheder. De danske kæder stod for 12 af de produktnyheder, som gik videre til finalen.

Lidl Danmarks vinderprodukt er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie En Bid af Danmark, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.

Stort potentiale
Bjarke Jørgensen, der er overordnet produktionschef ved Mammen Mejerierne, er begejstret for sejren i kategorien:

– I samarbejdet med Lidl har vi set en interesse i og vilje til at udvikle unikke kvalitetsoste, der skiller sig ud fra mængden. Ved at være en del af Lidls private label-sortiment åbner Lidl desuden dørene op for yderligere eksponering for nye potentielle markeder for os.

Indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Maria Lovecchio, ser også et stort potentiale i kåringen af kædens private label:

– Sidste år vandt vi også to priser med produkter fra En Bid af Danmark, og at vi gentager succesen igen i år styrker min tro på, at vores fortsatte tættet samarbejde med vores leverandører og de massive investeringer i det danske marked er den rette vej at gå, siger hun.
 

Opdateret 27. mar 2024