Lidl satser på gør-det-selv kunderne

Lidl 4. okt 2024 -
This describes the image
Parkside er kåret til det at være det bedst sælgende gør-det-selv-mærke i Europa af Euromonitor International – godt hjulpet på vej af en storstilet kampagne med Hollywood-stjernen Arnold Schwarzenegger i spidsen.
  • Discountkæden oplever en stor fremgang i salget af deres eget værktøjsmærke Parkside. En markant udvikling, mener Indkøbsdirektør i Lidl, Maria Lovecchio.

Gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste, mener håndværker og freelanceskribent Jann Wagner, der angiver de stigende priser på håndværkere som grund.

Det kan mærkes i Lidl, hvor salget af deres eget værktøjsmærke, Parkside, er stedet med 16 pct i perioden marts til august i år sammenlignet med sidste år. Indkøbsdirektør i Lidl, Maria Lovecchio, siger.

- Vores gør-det-selv-univers, Parkside, er på kort tid blevet en favorit blandt kunderne, og jeg er stolt af, at vi kan være med til at inspirere folk til at tage tingene i egen hånd og bidrage til kundernes succesfulde byggeprojekter. Jeg tror, at fremgangen er en kombination af, at vi tilbyder superskarpe priser kombineret med høj kvalitet, et bredt sortiment og et tiltalende design.

Flere vil gøre det selv

Jann Wagner, håndværker og freelanceskribent, er ”positivt overrasket” over de maskiner fra Parkside, han har afprøvet.

- Det er interessant at se, hvor bredt gør-det-selv-kulturen har fået fat. Jeg tror, at Lidl har fundet et hul i markedet, for i takt med at priserne på håndværkere og materialer er blevet dyrere, vil flere danskere gerne prøve at gøre tingene selv. Her er Parkside et glimrende eksempel, som kommer i en god kvalitet og til en pris, der er fire-fem gange lavere end mærkevare-modellerne.

Han pointerer dog, at de professionelle mærkevare-modeller stadig kan noget andet og mere end de billigere brands.

- Mit bedste bud er, at gør-det-selv-trenden vil blive endnu mere populær i de kommende år, og det betyder, at der vil komme flere nybegyndere til, som ikke vil have noget imod at handle værktøjer sammen med deres dagligvarer. Der er nemlig ingen grund til at frygte, at det vil gå ud over kvaliteten

Opdateret 4. okt 2024