Løgismose Meyers gør klar til millioninvesteringer

Leverandører 30. jun 2021 -
This describes the image
Løgismose og adm. direktør Jesper Uggerhøj (tv) arbejder i dag tæt sammen med Netto om produktudvikling.   Foto: Netto
  • Den hårdt ramte fødevarekoncern vil investere i onlinesalg og i flere nye produkter, der skal afsættes til butikker, hoteller og restauranter

Skrevet af: Søren Tougaard

Fødevarekoncernen Løgismose Meyers har været særdeles hårdt ramt under corona. Mens Løgismose flere år i træk har præsteret overskud takket været et endnu tættere samarbejde med Netto og Salling Group, er Meyers under pres. 

I det seneste regnskab blev værdien af Meyers-brandet nedskrevet med tæt på en kvart mia. kr. 

Nu lufter adm. direktør Jesper Uggerhøj nye investerer, der skal give fornyet medvind i fødevarekoncernen. 

Til Dagbladet Børsen siger han, at virksomheden vil investere et tocifret millionbeløb i at få forretningen til at vokse. 

Et nyt forretningsområde er onlinesalget, som har haft fremgang under corona. Dernæst vil Løgismose Meyers investerer i flere nye produkter målrettet hoteller og restauranter. 

- Selvom hoteller og restauranter har været lukket, har vi faktisk solgt mere vin under corona end før. Der er ingen tvivl om, at folk i langt højere grad er kommet på nettet, og vi kan se, at det fortsætter. Så derfor er vi i gang med at foretage nogle ret store investeringer i det, siger han til avisen. 

 

Opdateret 30. jun 2021