Coop satser lokalt med Brugsen

Coop 17. sep 2024 -
This describes the image
Foto: Coop
  • Coop udvider Brugsen med nye butikker og et nyt kampagneunivers, der sætter fokus på lokal forankring, nærvær og ansvarlighed.

Skrevet af: Freja Mogensen

Coop er i gang med en omfattende satsning på konverteringen af kædens nærbutikker, der tidligere er kendt som Dagli' Brugsen. 

Siden september sidste år har Coop allerede åbnet de første 55 Brugsen-butikker, og der forventes yderligere 45 nye butiksåbninger i de kommende tre måneder. Over de næste to år sigter Coop mod at udvide Brugsen til omkring 300 butikker.

Kædedirektøren for Brugsen, Torben B. Andersen, peger på, at man netop nu ser en tendens til, at flere forbrugere igen søger mod det nære og det fælles. Det er en udvikling, Coop ønsker at forstærke med konverteringen til Brugsen.

Brugsens nye kampagneunivers

Som en del af Coops satsning bliver Brugsen markedsført fra denne uge med to talende hunde som hovedrollerne i deres nye kampagne, der er udviklet i samarbejde med bureauet Ocean Agency og Brugsens eget kæderåd.

– Med kampagnen og universet vil vi tydeliggøre, at vi er noget andet end discountbutikkerne og de store supermarkeder. Vi har meget andet at byde på i form af mere nærvær, service og lokalt fællesskab. Vi er butikker, hvor medarbejdere og kunder kender hinanden, siger Torben B. Andersen.

Ansvarlighed, lokal forankring, gode varer til ærlige priser og hjertet på rette sted bliver kernen i det nye kampagneunivers, der skal fortælle om fordelene ved Brugsen og konkurrere mod de større butikker.

Kampagnen kommer til at rulle over skærmen i biografer, på TV'et, diverse sociale medier og Brugsens egne digitale kanaler. Kædens første reklamefilm kan du allerede se her.

Opdateret 17. sep 2024