Meny henter ny marketingschef hos Coop

Dagrofa - Navne 1. sep 2023 -
This describes the image
Foto: Dagrofa
  • Rikke Bangild skal styrke Menys position som Danmarks madmarked. 

Skrevet af: Søren Tougaard

Meny henter ny profil til at lede kædens markedsføring ind i næste fase i strategien om at positionere Dagrofas flagskibskæde som Danmarks madmarked.

Rikke Bangild kommer til med en omfattende erfaring fra mere end 20 års arbejde med branding og marketing. Senest har Rikke Bangild været senior marketingchef i Kvickly og SuperBrugsen, og hun har desuden en stærk baggrund fra Netto, hvor hun var med til at udarbejde og udrulle Netto 3.0-konceptet som international koncept- og marketingchef.

- Vi får en person med en solid ledererfaring og et tværorganisatorisk mindset. Vi glæder os til at byde Rikke Bangild velkommen og få hendes vision for at skabe Danmarks madmarked. Vi ved, at Rikke har et fantastisk drive og evner at omsætte sin markedsforståelse til en stærk brand- og marketingstrategi, siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i Meny.

Rikke Bangild tiltræder den 1. oktober, hvor hun afløser Carsten Kure, som stopper efter 3,5 år i jobbet.

- Carsten Kure har været en energisk, konstruktiv og god kollega, og et værdsat medlem af kædeledelsen. Vi ønsker ham held og lykke i hans fremtidige virke,” siger Jesper Bjerring.

Før Rikke Bangild kom til detailsiden i 2018, hentede hun erfaring fra leverandørsiden hos virksomheder som blandt andet Unilever og Kellogg.

 

Opdateret 5. sep 2023