Rema 1000 øger sin kamp for netkunderne

Vigo er ikke længere kun for kunder med App'en

Direktør for Vigo, Jesper Bove Foto: Rema 1000

Rema 1000 udvider nu sit e-handelskoncept, Viggo, med et website.

Et år er gået, siden Rema 1000 lancerede Vigo, der er kædens bud på en nethandlesløsning.

Vigo betyder, at kunder, der ikke selv kan eller vil i gå i butikken, kan finde en udbringer via Vigo-app'en og samme sted bestille sine varer fra den lokale Rema 1000.

Tjenesten har 250.000 downloads, og nu udvider Rema 1000 med en lokal e-handelsplatform, der skal forstærke købmændene i den digitale fremtid og udvide kundebasen. Det fortæller Rema 1000 i en pressemeddelelse.

- Det skal være endnu nemmere at handle lokalt digitalt, og derfor udvider vi i dag med vores lokale e-handelsplatform, som er en naturlig overbygning af vores nuværende løsning. Fra nu af er det altså ikke kun dem med smartphone, der får glæde af lokal e-handel. Nu kan alle handle online lokalt og få varerne leveret til døren af en anden bruger. Vores mål er at gøre e-handel lokalt og forstærke det lokale handelsmiljø, siger Jesper Bove-Nielsen, adm. direktør i Vigo.

Shop.rema1000.dk er Rema 1000’s første webløsning, og på webben kan man både betale med Dankort og MobilePay - og ikke kun sidstnævnte som på app'en.

- Vi mener, at fremtidens e-handel skal forstærke det lokale handelsmiljø og foregå lokalt. Den trend er vi i gang med at udvikle og modne markedet på med vores seneste platform. Her er der ikke ét centrallager, men 299 lokale lagre. Vores platform er altså et udstillingsvindue for den lokale købmands egen butik, siger Jesper Bove-Nielsen.

DEL
Forrige artikelBedre emballage skåner miljøet
Næste artikel15 nye ansigter i Coops landsråd
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.