Hovedaktører, nøgletal og markedsudvikling
Foto: Helle-Karin Helstrand
Sådan deler fødevarebranchens aktører det danske marked imellem sig.
En detaljeret oversigt over, hvordan danske og udenlandske dagligvarekæder deler det danske markedet imellem sig. Fra de korte kæder som ABC og Løvbjerg til de allerstørste aktører som Salling Group og Coop.
På ti år er der blevet 400 færre dagligvarebutikker i Danmark. Samtidig vokser discountkæder som Netto og Rema 1000 med et tocifret antal nye butikker om året
2019 byder fortsat på ekspansions- og kvalitetskampe på det danske dagligvaremarked, e-vækst og udfordringer for især to formater
Salling Group har overtaget Coops gamle førertrøje i dansk dagligvarehandel - og afstanden mellem de to koncerner ser kun ud til at vokse
Danmark befinder sig i starten af 2019 på toppen af en økonomisk højkonjunktur med stigende beskæftigelse og en reallønsfremgang, der giver forbrugerne flere penge mellem hænderne
Omsætningen steg lidt, men indtjeningen i de danske dagligvareselskaber faldt med en fjerdedel i 2018
Rema 1000 har manifesteret sin position som den tredjestørste dagligvareaktør i Danmark. Aldi og Lidl melder begge om investeringer i milliardklassen
Du skal være logget ind for at se dette.
Har du ikke en bruger? Prøv 4 uger gratis