Vejen fra producent til forbruger skal være mere synlig

Google Digital News Initiative har tildelt Danwatch 50.000 euro til udvikling af Open Supply Chain.

Foto: Colourbox

Er det børnearbejdere, der har plukket kakaobønnen?

Er palmeolien produceret i en bæredygtig produktion?

Det er bare nogle af de spørgsmål, som et nyt værktøj, Open Supply Chain, skal hjælpe forbrugerne med at få svar på.

Google Digital News Initiative har netop givet Danwatch 50.000 euro til at skabe dette værktøj, der skal kortlægge produkters vej fra produktionsland til forbrugere.

 

DEL
Forrige artikelAldi går ind i kampen mod madspild
Næste artikelDe er nye i ledelsen
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.