Varme og sport øger sodavandssalg

    Nye Nielsen-tal viser, hvordan store sportsbegivenheder og vejret påvirker salget af læskedrikke

    Store sportsbegivenheder løfter salget af læskedrikke - og når det tilmed er strålende sol, melder tørsten sig for alvor. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

    Nu begynder VM i fodbold – og så kan dagligvarebranchen glæde sig. Med så store begivenheder løfter salget af ikke mindst læskedrik sig mærkbart.

    Tal fra analysefirmaet Nielsens rapport “Market trends Denmark” viser, hvordan salget af læskedrik udvikler sig, når der både mangler store...

    DEL
    Forrige artikelDanske Spil venter rekordomsætning under VM
    Næste artikelNetto-kunder genbruger plastposer
    Henrik Denman
    Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.