Varme og sport øger sodavandssalg

    Nye Nielsen-tal viser, hvordan store sportsbegivenheder og vejret påvirker salget af læskedrikke

    Store sportsbegivenheder løfter salget af læskedrikke - og når det tilmed er strålende sol, melder tørsten sig for alvor. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

    Nu begynder VM i fodbold – og så kan dagligvarebranchen glæde sig. Med så store begivenheder løfter salget af ikke mindst læskedrik sig mærkbart.

    Resten af indholdet 
    er kun for medlemmer.

    Prøv 4 uger gratis

    DEL
    Forrige artikelDanske Spil venter rekordomsætning under VM
    Næste artikelNetto-kunder genbruger plastposer
    Henrik Denman
    Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.