Varebil med god arbejdsplads

Interessen for kompakte varebiler har gennem de senere år været stigende, ikke mindst hos forretninger i de større byer, hvor skærpede restriktioner gør det vanske ligere at finde plads på veje og parkeringspladser.
Fiat lancerede ved år tusindskiftet sin kompakte varebil Doblò, som salgs mæssigt har klaret sig fint i den skrappe konkurrence med varebiler som Peugeot Partner, Citroën Berlingo og Ford Transit Connect.
Men Fiatfabrikkerne ser et endnu større behov for de kompakte varebiler, og derfor har man nu den helt nye Doblo klar, som i bilens ydre design, lastekapacitet og ikke mindst motorerne skiller sig klart ud fra den foregående generation af Doblòvarebiler. Den nye Doblò Cargo er klar til at blive introduceret her hjemme sidst i februar.
Flest vælger den lange Doblò bliver en ny varebil både udenpå og indeni. Den får en opfriskning i det ydre design, men nok så vigtigt er det, at bilen får mere plads i varerummet. Bilen leveres med en varerumska pacitet op til 25 kubikmeter.
Den lange version, som de fleste købere forventes at vælge, kan faktisk rumme to paller, så for mange forretninger vil lasteevnen være fuldt ud tilstrækkelig til distributionsbehovet.
Som noget helt nyt kan den nye Doblò Cargo nu leveres med dobbelt passagersæde, således at varebilen kan transportere tre personer. De første prøvekørsler viser, at pladsen er forholdsvis kneben til den tredje person, men mange forretninger vil alligevel kunne få stor nytte af at have det tredje sæde, fordi man kan lægge ryglænet i midtersædet ned og derved få en god arbejdsplads med en lille bordplade, som er praktisk placeret i forhold til førersædet.
Stærk og støjsvag Samtidig har Fiat Doblò Cargo fået optimerede motorer, der kører helt op til 22, 7 km/l. Prøve kørslerne viser, at Fiat har et godt greb på moderne dieselmotorer, da de både er støjsvage og har en god ydeevne.
I den nye Doblò fås dieselmotorerne i størrelser fra 1, 3 liter med 75 HK og op til 2.0 med 135 HK.
Man behøver dog ikke gå op i de store motorstørrelser for at få dækket den normale behov til distributionskørsel. Vælger man versionen 1.3 MJT med 90 HK, får man meget trækkraft ikke blot til tung last, men også til at kunne køre med læs selv med lille hastighed, så man ikke behøver skifte gear så ofte. Det gør kørslen i bytrafikken lettere, og det reducerer brændstofforbru get.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis