Vækstjæger med store ambitioner

Nyt butikseventyr venter Rema-købmand Thomas Fisker, der netop har åbnet butik i Aarhus-forstaden Risskov

Foto: Ulrik Samsøe Figen

29 pct. Så stor var væksten i Thomas Fiskers tidligere Rema-butik i Kristrup ved Randers i 2015.

Efter blot fire år som Rema 1000-købmand har Thomas Fisker allerede gjort sig bemærket som en af de købmænd, der formår at skabe mest vækst i Rema 1000-kæden.

Den høje vækstprocent var nok til, at han blev tildelt en Børsen Gazelle som en ud af 1.790 danske vækstvirksomheder, og i 2014 formåede han også at vinde en titel som vækstkonge i Rema-regi.

Derfor er tilnavnet ”vækstkonge” heller ikke skudt helt ved siden af.

Og nu jagter Thomas Fisker nye personlige ambitioner i sin nyåbnede Rema 1000-butik i Risskov, hvor alt igen er fra nul, og hvor det først og fremmest handler om at få trafik i butikken og skabt loyale kunder i lokalområdet.

– Hvis vi kan omsætte som i Kristrup efter det første år, vil det være fantastisk. Det er drømmen, og vi er kommet rigtig godt fra start, siger han og fortæller, at omsætningen var mere end +45 mio. kr. i Randersbutikken.

Spændende projekt
Thomas Fisker åbnede butikken på Ndr. Strandvej den 19. januar spændt af forventning over kundernes reaktion.

Det er også ganske kort tid siden, han har underskrevet sin anden 5-årige kontraktperiode med Rema 1000.

Men hvorfor overhovedet tage springet fra noget, der går godt og hoppe ud i det uvisse, som en ny butik også er?

– Jeg har haft en god snak med vores regionschef, hvor vi kom ind på Aarhus, og at Rema 1000 ønsker at åbne endnu flere butikker i Aarhus-området, og det projekt, syntes jeg, lød spændende og sagde ja til at være med til, forklarer Thomas, der absolut ikke har ambitioner om flere butiksåbninger, men gerne ser Risskov-butikken som endestationen på sin Remarejse.

Lige nu er han i fuld gang med at overføre nogle af de samme principper fra Kristrup til sin nye butik, hvor særligt servicedelen er i højsædet.

– I Kristrup havde vi målet om at levere byens bedste service, og det samme vil vi være kendt for i Risskov, ligesom vi også gerne vil være kendte for vores friske ferskvarer og vores flotte butik. Den gode service er det, der virkelig betyder allermest, og det får du kun frem gennem dine medarbejdere, siger Thomas, der er glad for, at han for under fem år siden tog springet fra at være uddeler i SuperBrugsen til livet som selvstændig købmand.

– Jeg synes, der fulgte for meget administration og kontorarbejde med jobbet som uddeler. Jeg vil meget hellere være ude i butikken blandt kunder og medarbejdere. Det er der, jeg trives.

DEL
Forrige artikelFortsat gode takter i dansk økonomi
Næste artikelVegetariske nyheder fra Orkla
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.