Uforsonlig duel  om færre tilbudsaviser

På kun fire år bliver der skåret næsten en fjerdedel  af reklamebjerget. I 2015 blev der omdelt to mia. tilbudsaviser.

Arkivfoto: Mikael Hjuler

 

Tilbudsaviserne er langt hen ad vejen stadig kongen i dansk dagligvarehandel.

De er elsket af mange forbrugere – selv om den gruppe bliver mindre med årene. Og de er fortsat et centralt omdrejningspunkt for samhandelen mellem kæderne og deres leverandører.

Men kronen er efterhånden lidt...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelGrænsepant  kræver 100  pantstationer
Næste artikelTættere  samarbejde om pantaftale
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.