Udsolgte varer kan give store tab

Analysefirmaet Nielsen har lavet en analyse af "out of stock" sammen med en dansk leverandør og discountkæde.

Varerne skal være på plads på butikshylderne, hvis leverandøren vil undgå, at kunden vælger et konkurrerende produkt. Foto: Colourbox

Butikshylder, hvor varerne er udsolgt, fortsætter med at være et problem, som koster leverandørerne mange penge.

Personalet i butikkerne skal altid være opmærksom på varer, der er tæt på at være udsolgt, men problemet med de såkaldte out of stock-situationer er større især ved...

DEL
Forrige artikelDanskerne vil gerne købe kød og grønt på nettet
Næste artikelCoop lancerer nyt loyalitetstilbud
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.