Tre prisvindere klar til studietur til Hong Kong

De tre prisvinder af Danish Retail Award får en studietur til Hong Kong med alt betalt i oktober 2017.

Prisvinderne er fra venstre Klaus Slotsager, Føtex Rosengårdscentret, Anders Olsen, IKEA Taastrup, og Peter Egebæk, Meny Kalundborg. Foto: Henrik Denman

Tre af dansk detailhandels store talenter modtog i dag den fornemme pris Danish Retail Award.

Prisen bliver givet til tre særligt entusiastiske og forandringsskabende butiks- eller varehuschefer inden for både daglig- og specialvarehandlen.

Modtagerne af Danish Retail Award 2017 er varehuschef Klaus Slotsager, Føtex i Rosengårdscentret i Odense, varehuschef Anders Olsen, Ikea Taastrup, samt købmand Peter Egebæk, Meny i Kalundborg.

Det er virksomheder i detailhandlen, der har indstillet kandidater til prisen. Prisvinderne får en studietur med alt betalt til Hong Kong i oktober 2017 for at opleve detailhandel i verdensklasse. De tre prisvindere bliver guidet og supporteret af detaileksperter fra ZBC DetailGruppen.

Udvælgelseskomiteen er sammensat af nogle af de største interessenter i dansk detailhandel bestående af repræsentanter fra Dansk Handelsblad, Dansk Erhverv og ZBC DetailGruppen.

Prisuddelingen fandt sted ved et arrangement på Børsen, hvor Dansk Erhverv var vært.

Peter Egebæk får prisen, fordi komiteen bl.a. har lagt vægt på, at en ekstraordinær indsats har resulteret i en tredoblet omsætning, siden han overtog Eurospar i Kalundborg, og resultatet er opnået med de eksisterende medarbejdere.

Anders Olsen får prisen, fordi komiteen bl.a. har lagt vægt på, at hele forretningsgangen er tænkt igennem og forbedret for at opnå bedre resultater – og det er lykkedes. Han har løftet Ikea Restauranten til et nyt niveau med nytænkning, nyt layout, eget bageri, Swedish food marked og meget mere.

Komiteen har hos Klaus Slotsager lagt vægt på hans ændringer i varehuset, hvor han i 2016 har investeret mange lønkroner og ressourcer i frugt- og grøntafdelingen for at løfte niveauet, og det har været en særdeles god business case, hvor både omsætningen og bundlinjen er løftet betragteligt.

 

DEL
Forrige artikelKåring af de tre bedste elever i detailhandel
Næste artikelTjekliste til bedre produktlanceringer
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.