Toms Gruppen udvider produktion for trecifret millionbeløb

Toms Gruppens investeringer i Danmark og Polen skal sikre virksomhedens fortsatte vækst

Konfekturevirksomheden Toms Gruppen skruer yderligere op for investeringerne på produktionsiden. Foto: Toms Gruppen

Den danske chokolade- og slikproducent bag produktklassikere som Toms Kæmpe Skildpadde, Guld Barre og Ga-Jol er nu klar til at foretage investeringer, der skal fremtidssikre den fortsatte konkurrenceevne og vækst.

Toms Gruppen vil de kommende år investere et større trecifret millionbeløb i at udvide produktionskapaciteten og sikre en konkurrencedygtig, moderne og sammenhængende forsyningskæde.

Virksomheden investerer i produktionsfaciliteterne i Ballerup og Hvidovre, mens man i Polen udvider eksisterende aktiviteter og bygger en helt ny fabrik.

“Det er en af de største investeringer i Toms historie, og det bliver afgørende for, at vi kan realisere vores ambitiøse vækststrategi og øge markedsandele både i Danmark, Tyskland og på vores øvrige markeder”, lyder det fra adm. direktør Carsten Lyngsø Thomsen, i en pressemeddelelse.

Mere international
Ifølge Carsten Lyngsø Thomsen har Toms Gruppen brug for at modernisere og øge kapacitet og konkurrencekraft.

Toms Gruppen er gradvist blevet en mere international virksomhed med produktion i flere lande og salg på mere end 40 eksportmarkeder.

Den udvikling forventer Carsten Lyngsø Thomsen vil fortsætte.

”Vækst kræver investeringer, nytænkning og mod til at gøre tingene anderledes. Det har været en del af Toms’ DNA lige siden Victor B. Strand overtog virksomheden i 1942. Derfor gør vi også rigtig meget både på produktsiden, hvor vi konstant arbejder med at videreudvikle vores ikoner og i forhold til at udtænke nye koncepter og retninger. Det er blandt andet i vores markedsføring, hvor vi skruer op for sponsorater og satser målrettet på at revitalisere vores tyske premiumbrands Hachez og Feodora”.