Tilbudsavisen er fortsat populær

Mængden af forbrugere, der læser den husstandsomdelte tilbudsavis er stort set uændret siden 2015

Foto: John Ehbrecht

Det er snart mange år siden, at tilbudsavisen i sin trykte form fik sin dødsdom.

De mange kulørte sider, der fylder postkassen med jævne mellemrum hos dem, der ikke har sagt nej tak, bliver dog fortsat læst af rigtigt mange, vsier en undersøgelse fortaget af AIMCreate.

Faktisk siger 49 pct. af danskerne, at de læser den husstandsomdelte tilbudsavis.

Det er kun ét procentpoint færre end for tre år siden, da AIMCreate lavede en tilsvarende undersøgelse.

34 pct. læser den elektroniske tilbudsavis, og det er to procentpoint flere end i 2015.

Kigger men nærmere på, hvem der læser hvad, er der dog en vis indikator for, at den trykte tilbudsavis vil dø på et tidspunkt.

Det er nemlig de ældste, der læser den trykte avis (65 pct. af de 60+-årige), mens de unge under 30 år læser den digitale. (47 pct. læser den digitale og 39 pct. læser den trykte).