Tescos discountkæde bliver meget britisk

80 pct. af varerne er britiske og to tredjedele private label-varer i nyåbnede Jack's

Det britiske flag fylder meget i Tescos nye discountkæde Jack’s. Men det har ingen relation til Brexit, siger Tescos topchef. Foto: Tesco

Godt to år efter, at Salling Groups discountkæde Netto lukkede og slukkede sit andet forsøg på at indtage England, er det nu markedsleder Tescos tur til at tage kampen op med Aldi og Lidl om discountvæksten i landet.

Den nye kæde, hvis første butik åbnede 19. september i midtengelske...

DEL
Forrige artikelDanish Crowns kød skal være bæredygtigt
Næste artikelDansk storcenter vinder både guld og sølv
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.