Syv øko-produkter kåret på Foodexpo

Prisen sætter fokus på de mest innovative og velsmagende øko-produkter og blev overrakt på Økologisk Brancheaften på Foodexpo i Herning

Foto: Økologisk Landsforening

Vinderne af Økologisk Guld 2018 blev i aftes kåret på Foodexpo, hvor Økologisk Landsforening havde inviteret til Økologisk Brancheaften.

Økologisk Guld 2018 uddeles til økologiske produktnyheder, der markerer sig på bl.a. smag, innovation, emballage, produkthistorie og værdi for pengene. Flere end 100  produkter var tilmeldt konkurrencen i henholdsvis kategorierne detail og foodservice, og to professionelle dommerpaneler udvalgte vinderne.

Aftenens største vinder blev Copenhagen Sparkling Tea Company, der ud over at vinde i drikkevare-kategorien blandt foodservice-produkterne også vandt publikumsprisen.

Kun produkter, som er introduceret efter Foodexpo i 2016 har kunnet deltage i Økologisk Guld 2018.

DETAIL:

Drikkevarer: Macarn, Økologisk Hindbær sodavand

Kolonial: GRØD, Chia Berry Flax

Kød & pålæg: Løgismose, økologisk plantefars med kikærter og rød peberfrugt

Mejeri inkl. ost, æg og is: Hansens + Oialla

FOODSERVICE:

Drikkevarer: Copenhagen Sparkling Tea Company, Blue

Kolonial: Mill & Mortar, Salt of Hearts

Mejeri inkl. ost, æg og is: Naturmælk, Det Store Økologiske Osteproduktionskit

DEL
Forrige artikelDansk Cater udgiver madmagasin
Næste artikelPrisen er blevet lidt mindre vigtig
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.