Syv danske feriesteder pryder Coca-Cola flasker

Coca-Cola introducerer flasker med verdens mest populære rejsedestinationer. Syv danske steder er udvalgt til kampagnen

De syv danske feriesteder. Foto: Coca-Cola

Den danske sommer er på vej, og det betyder for de fleste danskere, at det er tid til at rejse og holde ferie. Det vil læskedrikproducenten Coca-Cola nu sætte fokus på med helt nye flasker, hvor verdens mest populære feriedestinationer er trykt på.

Populære destinationer rundt om i verden har fundet vej til de nye labels. Men da intet er som den danske sommer, har man hos Coca-Cola også udvalgt syv danske lokationer, som får deres bynavn på sommerens flasker og dermed bliver en del af den store globale kampagne.

De syv steder, som Coca-Cola hylder hele sommeren, er: Bornholm, Hornbæk, Marielyst, Svendborg, Blokhus, Klitmøller og Skagen.

– Vi har så mange fantastiske steder herhjemme, som fortjener at blive hyldet over sommeren. Derfor har vi udvalgt disse danske steder. Fælles for destinationerne er, at de er blandt nogle af landets mest populære feriebyer, lyder det fra Peter Hædersdal, Senior Brand Manager fra Coca-Cola Danmark.

Involvering af lokale købmænd

Coca-Cola Danmark har valgt at gøre noget særligt ud af lanceringen af de nye sommerflasker. I hver af de syv udvalgte byer kommer en drone flyvende med den første levering forfriskende Coca-Colaer med bynavnene på, hvor lokale købmand i går og i dag står klar til at modtage forsendelsen.

– Vi vil gerne hylde de købmænd, brugsuddelere og butikschefer, som er med til at sørge for, at danskerne kan slukke tørsten i en kold Coca-Cola hele sommeren, fortæller Peter Hædersdal, som er glad for, at hele syv danske destinationer fremhæves i en global kampagne.

Varehuschef Søren Friis fra Kvickly Svendborg City var en af de købmænd, som tog imod med stor begejstring:

– Jeg synes, det er fantastisk, at Svendborg kommer endnu mere på landkortet. Vi har virkelig et fantastisk område her på Sydfyn med både natur, arrangementer og kulinariske oplevelser,” fortæller Søren Friis.