Sværere for slikbranchen at tjene penge

Salget stiger, men indtjeningen viger, viser en regnskabsanalyse

Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse for butikkerne, hvis produkter skal tilbagekaldes, siger Coop og Salling Group som svar på, hvorfor det kan koste leverandører sekscifrede beløb i bøder. Arkivfoto: Henrik Denman

Salget øges, men indtjeningen er under pres. Det er situationen for de danske slikproducenter, der nok kan skubbe omsætningen i vejret, men som samlet set må leve med en vigende indtjening.

Virksomhederne giver udtryk for, at det er utilfredsstillende, at resultat og lønsomhed dykker.

Det...

DEL
Forrige artikelDagrofas Foodservice-regnskab lader vente på sig
Næste artikelEn såret kæmpe henter forstærkninger
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.