Supermarkeder har fået bedre tag i kunderne

De største og de mindste dagligvarebutikker mister salg, mens salget i discounterne stagnerer

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Noget tyder på, at de danske forbrugere gerne vil bruge lidt flere penge på mad. I hvert fald lægger flere danskere nu penge i supermarkederne, mens discountbutikkernes langvarige fremgang er gået næsten i stå.

Gruppen af supermarkeder, der blandt andre tæller kæder som Meny og...

DEL
Forrige artikelNu har Snedsted igen en rigtig Spar
Næste artikelCoops Høgsted skyder ny sæson i gang
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.