SuperBrugsen ligger højt på ny imageliste

Rema 1000 må tage til takke med en lavere placering

Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

SuperBrugsen indtager femtepladsen på den netop offentliggjorte imageliste, som konsulentfirmaet Caliber har lavet for finans.dk.

Undersøgelsen bygger på forbrugernes holdning og tillid til landets virksomheder.

Lego indtager (som altid) førstepladsen, mens Rema 1000, der i imageundersøgelser ofte ligger øverst blandt dagligvarekæderne, må nøjes med en ottendeplads.

På 20.-pladsen kommer Matas efterfulgt af Kvickly på 22.-pladsen.

Føtex befinder sig på en 27.plads, og Netto ligger som nummer 31, efterfulgt af Fakta, der indtager den næste plads.

Meny ligger på plads nummer 34. Bilka er nummer 47, og Lidl har indtaget plads nummer 50.

Bedømmelserne er indhentet blandt 4.800 danskere i årets første kvartal.

 

DEL
Forrige artikelBæredygtighed eller blæredygtighed på bundlinjen?
Næste artikelKokke skal lære bæredygtig gastronomi
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.