SuperBrugsen vil sælge mere hverdags-nonfood

Coops supermarkedskæde har tabt omsætning på nonfood. Nu går SuperBrugsen i modoffensiven i jagten på vækst på nonfood-varer op til 100 kr.

Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Gennem de senere år har dagligvarebranchen tabt nonfood-salg i takt med, at nethandlen og kæder som Normal, Tiger og Søstrene Grene har øget deres omsætning.

Det samme er også sket i Coops flagskibskæde SuperBrugsen, der nu gør klar til en modoffensiv for at vinde noget af det tabte...

DEL
Forrige artikelKontante betalinger falder i Coop
Næste artikelHamp – det nye superfood?
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.