SuperBrugs lancerer sit eget prismatch

SuperBrugsen i Hårby sænker prisen på 2000 varer og går dermed med i priskrigen

Føtex er dårlig nok færdig med at lancere sin prisnedsættelse, før en selvstændig brugsforening, SuperBrugsen i Haarby, meddeler, at den sænker priserne på 2000 varer, så de matcher discountbutikkernes.

Det fortæller LokalAvisen Assens.

Ifølge avisen er brugsforeningen en velkonsolideret virksomhed med en egenkapital på 45 millioner kroner, så både bestyrelse og uddeler er klar til at tage konkurrencen op med den nye Rema 1000, der snart åbner 100 meter fra brugsen.

– …hvis du ikke samtidig har en forretning, der afspejler kundernes aktuelle behov og krav, kommer du bagefter. I dag betyder begrebet service noget helt andet end for 20 år siden. God service i dag er også at kunne levere konkurrencedygtige priser, siger uddeler Henrik Bak, der har arbejdet 40 år i branchen – de fleste af årene som uddeler i SuperBrugsen i Hårby.

Han kalder prisnedsættelsen for almindelig fornuftig købmandskab.

I sommer meddelte Meny, at kæden sætter prisen ned på et tilsvarende antal varer, kaldet DiscountMatch.

Topchef i Coop, Peter Høgsted, har sagt til Dansk Handelsblad, at selv om Coop forsøger at vende forbrugertrenden, så der kommer mere fokus på kvalitet, skal priserne skal være i orden. Han siger dog nej til priskrig, og der er ikke umiddelbart nogle røster om, at prisnedsættelsen i den selvstændige brugs skal brede sig til hele kæden.