Stryhns løfter produktionen med millioninvestering

Med en tocifret millioninvestering har Stryhns løftet produktionen på fabrikken i Roskilde og forbedret emballage og pakkeløsninger

Stryhns' adm. direktør Kristian Kornerup Jensen. Foto: Stryhns

Stryhns har investeret et større tocifret millionbeløb i deres fabrik i Himmelev i Roskilde. Resultatet er ny produktemballage, bedre pakkeløsninger og mere optimal produktion.

Forud for investeringerne er den nye emballage og design blevet testet hos forbrugerne og de nye pakkeløsninger skal sikre øget synlighed på hylderne samt en bedre transport og lagerhåndtering.

Stryhns’ fabrik i Roskilde har de seneste år oplevet vækst i deres produktion af Stryhn’s leverpostej. Produktionen blev yderligere udvidet efter den svenske produktion af Gottfrieds leverpostej i 2015 blev flyttet til Danmark samtidig med opkøbet af Hafnia samme år.

Investeringen på et større tocifret millionbeløb skal sikre plads til en større kapacitet og en mere fleksibel produktion, så det i endnu højere grad bliver muligt at møde forbrugernes ønsker.

Større synlighed
Stryhns’ produkter kommer til at fremtræde mere synligt i butikkernes køledisk, mens nye pakkeløsninger og et nyudviklet kliklåg gør leverpostejen lettere at håndtere for såvel butikken som kunderne.

– Med vores store investeringer får vi en optimeret produktion, der understøtter den vækst, vi de seneste år har haft på vores fabrik i Roskilde.  Vi har i tæt samarbejde med forbrugerne blandt andet udviklet et nyt kliklåg til vores leverpostej, så den bevarer friskheden og bliver lettere at håndtere for familien i hverdagen. Sammen med vores kunder har vi udviklet nye pakkeløsninger, så vores produkter bliver lettere at finde på hylderne i butikkerne. Personalet hos vores kunder får også en bedre modtagelse af vores varer ude i forretningerne, siger adm. direktør i Stryhns AS, Kristian Kornerup Jensen, som den 16. juni vil stå for åbningen af fabrikkens nye pakkelinje.

Udover at forbedre emballagen på produkterne og optimerer pakkeløsningerne vil investeringen også give et bedre arbejdsmiljø, reducere spild og give en mere energibesparende produktion.

Stryhns omsatte sidste år for 627 mio. kr., svarende til en vækst på 3,2 pct.

DEL
Forrige artikelFremtidens Netto har fokus på fødevarer
Næste artikelDankort-forbrug steg over 4 pct. i maj
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.