Stort potentiale for økologi i foodservice

Foodservicesektoren er tæt på at indhente detailhandlen, når det gælder den økologiske andel af fødevaresalget

Foto: Colourbox

Danskerne vil ikke nøjes med at spise økologisk hjemme ved spisebordet – de vil i stigende grad også have økologi på bordet, når de spiser i kantinen eller går på restaurant. Nye tal viser den store vækst, salget af økologi til landets professionelle køkkener oplever i disse år. Alene i 2016 steg salget af økologi med hele 21 pct. og nåede op over to mia. kr., viser tal fra Danmarks Statistik.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelGrossister får øget fokus på økologi
Næste artikelFrode Laursen leverer stærkt resultat
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.