Stilstand i efterårets dagligvaresalg

En samlet fremgang på 0,4 pct. i perioden august til og med oktober bliver mere end ædt op, når der tages højde for sæsoneffekter

Væksten i dagligvarehandlen går ligefrem tilbage, hvis man tager højde for sæson og antal handelsdage. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Væksten i dagligvarehandelen er stadig ikke noget at råbe hurra for.

Ifølge de seneste tal for detailomsætningen fra Danmarks Statistik steg salget af fødevarer og andre dagligvarer med 0,9 pct. i oktober, når man trækker inflationen fra. Det løfter tremånedersperioden august til og med...

DEL
Forrige artikelDanskerne nethandler mere til Black Friday
Næste artikelNy topchef svinger sparekniven for 100 mio. kr.
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.