Specialøl styrker indtjeningen

For de store spillere på ølmarkedet giver specialøl mulighed for øget værditilvækst.

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

 

2015 blev et rekordår for de danske bryggerier. Ikke blot så 15 nye bryggerier dagens lys, men de danske bryggerier lancerede hele 1.298 nye øl sidste år.

Den store interesse for specialøl vækker naturligvis begejstring i både detailhandlen og blandt de mange mindre bryggerier landet...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelSalget af danskvand stiger markant
Næste artikelSvenske butikker får nyt år med vækst
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.