Sortimentet er afgørende for valg af dagligvarebutik

Arkivfoto: John Ebrecht

Næsten syv ud af ti danskerne (67 pct.) mener, at dagligvarebutikkens sortiment er det vigtigste, når de vælger butik til dagens indkøb.

Det viser en ny undersøgelse fra Nielsen, hvor 30.000 mennesker fra 61 forskellige lande blevet spurgt om deres indkøbsvaner.

To ud af tre af danskere (64 pct.) svarer, at muligheden for at få noget for pengene har stor indflydelse, når de skal vælge, hvor dagligvarerne skal lægges i indkøbskurven. Knap hver anden (47 %) dansker svarer da også, at de nyder at bruge tid på at finde gode tilbud.

Transporttiden spiller også en væsentlig rolle, således svarer 63 %, at de vælger deres detailhandel på grund af dens bekvemmelige afstand.

For 65 pct. er friske varer afgørende, mens 64 pct. siger, at det er vigtigt, at de ikke oplever udsolgte varer.

DEL
Forrige artikelDanskerne savner rugbrød i ferien
Næste artikelNu kan alle forbrugere bruge Swipp
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.