Små butikker vinder frem i Europa

Jo mindre butikker, jo større vækst, lyder det i en ny prognose fra LZ Retailytics

Polske Dino er absolut ingen spektakulær kæde, men den vokser særdeles voldsomt i hjemlandet - med forventning om en fordoblet omsætning på fem år. Foto: Moryn Sklep/Wikipedia

Hypermarkedernes storhedstid er for længst forbi, mens de små convenience- og nærbutikformater har kronede dage foran sig.

En frisk analyse fra Dansk Handelsblads internationale samarbejdspartner LZ Retailytics når frem til den for danskere måske lidt overraskende konklusion, at det er de...

DEL
Forrige artikelTre råd for at lykkes som købmand
Næste artikelSundhedsministeren langer ud efter Coops tobaksindsats
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.