Skyr får salg af mejeriprodukter til at stige

Skyr er på grund af sit lave indhold af fedt og sit høje indhold af protein blevet populært. Så populært, at salget er steget med 45 pct. det seneste år sammenlignet med året før. Det svarer til et salg på 424 ton skyr i perioden fra uge 17 i 2013 til uge 16 i år, viser tal, som Nielsen har indhentet for Arla. 35 pct. af den solgte skyr er med frugt.

30 pct. af skyr-salget lækker sig oven på de mejeriprodukter, som forbrugerne købte i forvejen, mens 35 pct. erstatter frugtyoghurt. 25 pct. erstatter yoghurt naturel, og de sidste 10 pct. vælger forbrugerne, hvor de tidligere ville have købt græsk yoghurt eller creme fraiche. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet GfK har foretaget for Arla.

(hkh)

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent