Skyhøje vækstambitioner i Reitan Convenience

Reitan Convenience måtte dog notere sig en stagnerende omsætning i 2017 på 12,2 mia. kr. og et lille fald i driftsresultatet

Reitan Convenience tæller 2.300 butikker i syv lande, herunder de danske 7-Eleven. Arkivfoto: Helle-Karin

Vækstambitionerne er skyhøje i Reitan Convenience, der har sat sig som mål at fordoble omsætningen og mere end fordoble antallet af butikker over en ti-årig periode.

2017 bød dog ikke på driftmæssig fremgang for Reitan Conveniences i alt 2.300 butikker, der hvert år besøges af 430 mio. kunder i Skandinavien og Baltikum og tæller butikskoncepter som 7-Eleven, Narvesen, Pressbyrån og R-kioski.

Reitan Convenience præsterede i 2017 således samme omsætning som i 2016, nemlig 15,9 mia. norske kr., svarende til 12,2 mia. kr. Driftsresultat faldt marginalt med 7 mio. kr. og landede på 438 mio. kr.

Fokus på sunde måltider på farten

Reitan Convenience fortsatte i 2017 med at styrke udvalget af mad og drikke i alle butikskoncepter.

– Kunderne efterspørger hurtigere og gerne sundere måltider på farten. Vi har fået ferskvaredistributionen på plads i flere lande og dette sikrer hyppige leveringer af fersk mad med høj kvalitet. I 2017 åbnede vi de første YX 7-Eleven-stationer, et samarbejde vi ser frem at udvikle videre. Vi er godt positioneret på alle syv markeder og har store vækstambitioner i Europa, siger adm. direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes.