Singles’ Day er blevet et kæmpehit

Omsætningen hos onlinemastodonten Alibaba steg i år med 39 pct. på Singles' Day den 11/11.

Hos den kinesiske onlineplatform Alibaba er der lutter smil efter rekordsalget på Singles' Day. Foto: Forbes

Singles’ Day den 11/11 er på kort tid blevet en stor international shoppingdag.

Alibaba, der er en af verdens største onlineplatforme, slog i år alle rekorder med en omsætning på 25,3 mia. dollars svarende til 162 mia. kr. Det er en stigning på 39 pct. i forhold til sidste års omsætning.

60.000 internationale brands i 225 lande og regioner deltog i den store shoppingdag.

– På denne dag stræber de kinesiske forbrugere efter at købe kvalitetsvarer, og dagen viser, hvordan udbyderne og forbrugerne begge har grebet integrationen af detailhandel online og offline, siger adm. direktør i Alibaba, Daniel Zhang, i en pressemeddelelse.

DEL
Forrige artikelEfter 300 butikker: Rema tonser videre
Næste artikelDet vidste du ikke om Black Friday
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.