Samfundsinteresser får forbrugere til at vælge dansk

Over halvdelen angiver valget af danskproducerede varer med, at det sikrer hjemlige arbejdspladser. Ældre forbrugere vægter danske varer højest

For især de modne og ældre kunder er det vigtigt, at den vare, de køber i supermarkedet, er danskproduceret. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Næst efter lav pris er betegnelsen dansk produceret det mest afgørende indkøbskriterium, når forbrugerne står i et supermarked og skal vælge fødevarer. Det viste en tidligere forbrugerundersøgelse fra analysefirmaet AIM Create i år.

Her angav 53 pct. af de adspurgte, at dansk...

DEL
Forrige artikelAldi fejrer lave lønomkostninger
Næste artikelKontante betalinger falder i Coop
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.