Sallings stormagasiner hæver indtjeningen

Sallings to stormagasiner løftede overskuddet til 63 mio. kr. før skat sidste år

Foto: Salling Group.

Overalt taber stormagasiner omsætning og markedsandele til den stigende nethandel.

Et stormagasin, kunderne tilsyneladende ikke vender ryggen til, er hos Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

Her er omsætningen vokset med 17 mio. kr. til 959 mio. kr. i 2017, svarende til en stigning på 2 pct.

Samtidig er overskuddet blevet løftet fra 54 til 63 mio. kr. før skat. viser regnskabet for F.Salling, der også inkluderer Salling Groups franchisekæder Starbucks og burgerkæden Carl’s Jr.

Resultatet er på linje med forventningerne. Samtidig forventer Salling, at resultatet i 2018 vil blive på samme niveau som 2017, fremgår det af ledelsesberetningen.

Kæmpet med støvet image

Sallings stormagasiner har alle dage været kendte for gode tilbud og et højt serviceniveau.

Stormagasinet har dog også kæmpet med, at især de yngre målgrupper har opfattet stormagasinerne i Aarhus og Aalborg som gammeldags, fortæller direktør Marianne Bedsted til Børsen.

Derfor er stormagasinerne under hendes ledelse blevet moderniseret.

Ikke mindst med Salling Rooftop, der sidste august åbnede på toppen af stormagasinet i Aarhus og siden har tiltrukket 1,2 mio. gæster.

Ligeledes åbner Salling Rooftop i Aalborg den 24. august i år.