Salling Group løfter dyrevelfærdssalg med kvart milliard

Netto, Bilka og Føtex har samlet øget salget af produkter med den højeste dyrevelfærd med 250 mio. kr.

Foto: Salling Group

På to et halvt år er salget af produkter med det højeste niveau af dyrevelfærd steget med 250 mio. kr. i Netto, Bilka og Føtex.

Den markante stigning bekræfter, at danskerne handler med dyrevelfærd for øje, mener Jeppe Dahl Jeppesen, indkøbsdirektør i Salling Group.

– Det er en bemærkelsesværdig udvikling. Et øget salg på 250 mio. kr. af en særlig type varer kommer bestemt ikke af sig selv, men det viser, at vores kunder i stor stil prioriterer gode forhold for dyrene, siger Jeppe Dahl Jeppesen i en pressemeddelelse.

Produkter med højeste niveau af dyrevelfærd, er produkter som enten er økologiske, fra friland, anbefalet af Dyrenes Beskyttelse eller har 3-hjerter i Det Statslige Dyrevelfærdsmærke

På vej mod målet

Salling Group har sammen med Dyrenes Beskyttelse søsat et stort initiativ for dyrevelfærd i dansk detailhandel.

Helt konkret skal det sikre mere dyrevelfærd hos landmænd, i kølediske og indkøbskurve frem mod 2020 og øge omsætningen af varer med den højeste dyrevelfærd med en halv mia. kr. i Salling Groups 620 danske butikker.