Salget af “superfood” stiger

Fødevarer, der indeholder eksempelvis chia, er steget med knap 37 pct. det seneste år

Chiafrøsælger godt som ingrediens i morgenmad eller brød. Foto: Colourbox

Superfood er blandt de nyere ord i det danske sprog, og ifølge sproget.dk er der ikke en helt præcis definition på ordet. “Fødevarer der indeholder forskellige sunde stoffer”, står der.

Men superfood er et buzzword i den sunde livsstilbevægelse, og superfood sælger, viser tal fra Nielsen...

DEL
Forrige artikelDagrofa vinder private label-pris
Næste artikelKFI køber ejendom til tocifret mio.-beløb
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.