Salg sikrer City Media digitale muskler

Svenske Visual Art har opkøbt City Media, der er Danmarks førende virksomhed inden for high impact media

Visual Art er Sveriges førende virksomhed inden for digitale outdoor-reklamer og digital signage. Virksomheden er inde i en ekspansiv vækstfase for at blive størst i Norden, og her er købet af danske City Media et vigtigt skridt på vejen.

“Visual Art er et perfekt match for City Media. Visual Art har en digital førerposition, erfaring og en interessant kundeportefølje, som giver en række nye forretningsmuligheder. City Media er førende inden for high impact media i Danmark, og nu får vi digitale muskler, der gør os i stand til at vokse yderligere på vores marked,” siger Pia Petersen, adm. direktør i City Media.

Visual Art er strategisk partner for blandt andet McDonald’s, Kicks, ICA, Telia, 7-Eleven og Circle K, hvor virksomheden udvikler koncepter inden for digital signage i butikker og restauranter.

Dansk potentiale 

Sverige er langt fremme, når der handler om digitale reklamer i butikker, virksomheder og indkøbscentre samt inden for DOOH, digitale outdoor-reklamer på togstationer, i gader og på bytorve.

Blandt annoncørerne findes Nike, Volvo, Coca-Cola, SAS, Spotify mv.

“Danmark er et sofistikeret og modent forbrugermarked, men den digitale udvikling i butikker og outdoor er ikke lige så langt fremme som i Sverige, hvilket giver os gode muligheder for at tage markedsandele,” siger Andreas Lind.