Salg af Fairtrade-varer stiger fortsat

Bananer og kaffe er især populært hos de danske forbrugere

Det er især bananer, der løfter Fairtrade-salget. Her bananbonden Jose Sazarias Masa Sosa. Foto: Fairtrade

De danske forbrugere køber fortsat flere og flere Fairtrade-mærkede varer. Nye tal viser en estimeret stigning på ni pct. for omsætningen i detailhandlen i 2015 – og en stigning på 30 pct. over de seneste fem år.

Det er især bananer og kaffe, der løfter salget. I 2015 er salget af...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelDagrofa har succes med oplevelsesmærker
Næste artikelFødevarebranchen får ny messe
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.