Run på outdoorreklamer

Salget af outdoorreklamer går nu så stærkt, at AFA JCDecaux dagligt må afvise annoncører

Der er stor rift om outdoorreklamer. Foto: AFA JCDecaux

At annoncørerne i højere grad har fokus på outdoorreklamer, mærker man hos AFA JCDecaux, der lige nu dagligt må takke nej til annoncører, fordi der ganske enkelt er udsolgt.

– 2017 er startet, hvor 2016 sluttede. I første kvartal havde vi et rigtig godt salg. Vi oplever en støt stigende efterspørgsel på alle vores medier, og lige nu må vi faktisk melde udsolgt i hele april på abribus og railboards. Og der er ikke mange ledige spots tilbage på de digitale netværk i København og på DSB stationerne, fortæller Karsten Rask Mikkelsen, Commercial Director hos AFA JCDecaux.

Vandt udbud i storcentre
Han fortæller, at han selvfølgelig er glad for, at bureauer og annoncører kan se værdien i virksomhedens outdoormedier såvel de nye digitale og de velkendte analoge, men at den manglende outdoorplads også giver visse udfordringer.

– Derfor er vi også glade for, at vi i åben konkurrence vandt udbuddet hos Steen & Strøm, så vi efter sommeren kan udvide vores medieportefølje med de tre shoppingcentre Field’s, Bruun’s Galleri og Bryggen og dermed tilbyde annoncørerne flere digitale netværk til efteråret, fortæller Karsten Rask Mikkelsen.