Retail News

MODE
Tunge drenge satser på det nye Pandora Alt tyder på, at den krise, der i 2011 sendte den danske smykkekoncern Pandora ind i en turbulent periode, nu hører fortiden til. "Pandora har været god til at se, hvor problemet var, og få rettet ind," fortæller Jesper Neergaard Poll, porteføljeforvalter i Danske Invest. Nye kursrekorder på stribe vidner om, at markedet har genfundet tilliden til Pandora, der har fået godt fat i lande som Rusland, England, Australien og USA. Virksomhedens succesfulde comeback har skabt stor interesse blandt investorerne.
Danske Invest er blandt de helt store investorer, der har nydt godt af Pandoras aktier - og det på trods af, at man hos Danske Invest også mærkede krisen i 2011. På trods af succesen forholder direktør Allan Leighton sig ydmyg.
Børsen
ELEKTRONIK Yousee indleder nyt angreb på Netflix YouSee lancerer nu YouSee Play, der er et bredere streamingunivers, end YouSees første forsøg på streamingmarkedet, Youbio, der tabte kampen til Netflix.
YouSee Play er knyttet til kabeltvpakkerne, og det vil give kunderne mulighed for at livestreame alle deres tvkanaler samt se et arkiv af bl.a. film og programmer "on demand". René Brøchner, direktør i Yousee, fortæller, at de tror på, at fremtiden er en blanding af flowtv og tv on demand. YouSee vil med YouSee Play fokuserer på dansk produceret indhold.
Jyllands-Posten
SUNDHED Vaccinationer i Matas kan give livsfarligt chok På lørdag tilbyder 51 Matasforretninger har landet over tilbudt influenzavacciner. Men vaccinationen kan udløse den livsfarlige bivirkning anafylaktisk chok. Derfor bør vaccinationer kun foretages i lægehuse, siger Lars G.
Johansen, formand for Dansk Selskab for Almen Medicin.
Vaccinationerne i Matas foretages af sygeplejersker fra det privatejede firma Danske Lægers Vaccinationsselskab, og informationschef Henrik E. Johansen fra Matas siger, at de stoler fuldt på vaccinationsselskabet og dets sygeplejersker.
Metroxpress København
ANDRE Handelsbyer i skarp kritik af Kolding Storcenter Kolding Storcenter har som et markedsføringsstunt valgt at skrive centrets åbningstider på fliser og fortove med rengøringsmidler. Stuntet er foretaget i flere af de større handelsbyer i Syd- og Sønderjylland og på Vestfyn. Markedsføringen har bragt sindene i kog hos flere handelsstandsforeninger.
En af dem er handelsstandsforeningen i Middelfart, hvor formand Kjeld Hansen retorisk spørger, om Kolding Storcenter selv synes, "at de opfører sig ordentligt".
Kolding Storcenter har selv døbt sin metode "guerillamarkedsføring".
JydskeVestkysten
Masser af salg i rigtige bøger Der har længe været forlydender om, at ebøgerne vil tage over for de fysiske bøger, men sådan forholder det sig ikke ifølge Henrik Christensen. Han er direktør for Indeks Retail, der er kædekontor for 175 boghandlere, og han siger, at bogsalget i Bog&Idékæden er uændret i de sidste tre år.
Christensen hæfter sig ved, at salget af ebølger ganske vist oplever voldsom vækst inden for lærebøger, har udviklingen for det almindelige salg ikke rykket sig. Han er heller ikke bekymret for, at billedet vil ændre sig, da en undersøgelse fra England for nyligt viste, at unge mennesker stadig foretrækker fysiske bøger frem for ebøgerne.
Lolland-Falsters Folketidende

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis