Rema1000: Vi sælger mest frugt og grønt

De største dagligvare-virksomheder har begrænset lyst til at forholde sig til et tocifret milliardsalg af nydelsesvarer

Illustration: Ulrik Samsøe Figen

Danskerne bruger et tocifret milliardbeløb i dagligvarehandelen på varer, der ikke lige frem går hånd i hånd med de sundhedsdagsordener, som kæderne gerne markedsfører.

Cigaretterne topper ifølge Nielsen som største enkelte varegruppe med et salg på 6,6 mia. kr. i 2015, mens vin er...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelDanmark dropper ud af Spars top 10
Næste artikelSupermarkeder sælger nydelser for over 20 mia.
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.