Rema og Kiwi vokser videre i Norge

Reitangruppen-medejer Ole Robert Reitan kan ånde lettet op i år. Rema 1000 vinder igen markedsandele i hjemlandet. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Lavpriskædernes dominans på det norske marked ser ud til at være uden ende:

Ifølge helt friske tal fra analysevirksomheden Nielsen har både Rema 1000, Kiwi og Coop Norges Extra-kæde vundet betydeligt terræn i år.

Samlet set sidder lavpriskæderne efter en nettotilgang på 33 nye butikker...

DEL
Forrige artikelAl Mondelēz-emballage skal være genbrug i 2025
Næste artikelSügro Danmarks bundlinje svinder ind
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.