Rema haler ind på Lego i popularitet

Rema ligger nu tættere på Lego i det halvårlige Brandindex fra YouGov.

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Mens forskellen på Lego på førstepladsen og Rema 1000 på andenpladsen i det årlige Brandindex fra den internationale analysevirksomhed YouGov i 2015 var 6,6 point, er forskellen i indexet for første halvår af 2016 kun på 4,9 point.

Det norske dagligvarebrand, der også er yderst populært i Danmark, haler altså ind på Lego, der fortsat indtager førstepladsen.

YouGov undersøger kendte mærkers popularitet i befolkningen, og Rema 1000 ligger foran mærker som Änglemark på en sjetteplads og Lidl på en niendeplads.

I 2014 lå Rema 1000 på en fjerdeplads – og i 2015 lå discountkæden ligeledes på andenpladsen.

Blandt højdespringerne i Danmark er Nemlig.com, der er steget 6,6 point.