Rema 1000 i top på kundeloyalitet

Meny og Bilka står for den største fremgang det seneste år, viser BrancheIndex Dagligvarer 2017.

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Flere dagligvarekæder har haft en pæn fremgang, når det kommer til kundernes loyalitet. Det viser det netop offentliggjorte BrancheIndex Dagligvarer 2017 fra Loyalty Group.

Rema 1000 ligger i top med en score på 70 point og en fremgang på fire point siden 2016. På andenpladsen kommer Lidl med 65 point og en fremgang på 11,4 pct. de seneste tre år, og på tredjepladsen SuperBrugsen med en score på 63 og en fremgang på 8 pct. de seneste tre år.

Den største fremgang på 8,3 pct. siden 2016 står Meny for og ender med en score på 61 point. Bilka har haft en fremgang på 8 pct. og ender med en score på 55 point.

I bunden af listen ligger discountkæderne Fakta og Netto med en score på henholdsvis 48 og 47 point. Begge har oplevet en fremgang det seneste år.

DEL
Forrige artikelNu åbner Bilka for salg af dagligvarer på nettet
Næste artikelDisruption gavner små producenter
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.