Rema 1000 ligger godt i munden blandt unge forbrugere

Rema 1000 er på top 10 over de varemærker, som danske unge mellem 18 og 34 år taler mest om, viser undersøgelse fra YouGov

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Globale, amerikanske mastodonter som Apple, Netflix og Facebook topper ikke så overraskende listen over de varemærker, som de unge danske forbrugere mellem 18 og 34 år taler mest om, viser en ny liste fra YouGov Brandindex.

Mere bemærkelsesværdigt er det, at Rema 1000 er så stærkt et brand blandt de unge forbrugere, at det lige netop kommer ind på en tiendeplads på listen med højest Word of Mouth-score blandt mere end 300 målte brands i undersøgelsen.
Det er blandt andet foran globale svenske detailkæder som H&M og Ikea.

Det eneste danske selskab, der er med i top 10, er MobilePay, der netop er blevet et selvstændigt selskab under Danske Bank. MobilePays fjerdeplads er således foran Coca-Cola på listens femteplads.

YouGov Brandindex har beregnet Word of Mouth-scoren gennem tilbagemeldinger fra respondenterne om, hvilke varemærker de har talt mest om de forgangne to uger.

Respondenterne er blevet spurgt fra 1. september sidste år til 31. august i år.

DEL
Forrige artikelCoop-formand bakker Peter Høgsted op
Næste artikelBilka Vejle vinder mangfoldighedspris
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.