Rema 1000 blander sig i varemærketoppen

Netflix er det varemærke, de unge omtaler mest, men også Rema 1000 er populær, viser YouGov Brandindex

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Streamingtjenester og sociale medier fylder ikke overraskende meget i de unges samtaler.

Særligt Netflix har haft succes med at engagere de unge med egenproducerede serier.

Derfor er det måske heller ikke så overraskende, at Netflix topper listen som det mest omtalte brand blandt de 18-34 årige, viser den nye liste fra YouGov BrandIndex.

Også Facebook, HBO Nordic, Viaplay og Spotify er blandt de top 10 varemærker, som de unge taler mest om.

Mobilepay er det eneste danske varemærke i top 10 på en andenplads, hvor norsk-ejede Rema 1000 netop indtager 10. pladsen som den eneste dagligvarekæde i toppen af listen.

Änglamark i fremgang 

Den nye undersøgelse fra YouGov Brandindex viser også, at BMW er det brand, der har opnået den største fremgang i forhold til samme undersøgelse i 2017.

Blandt de brands der går mest frem siden sidste år, indtager Coops private label brand Änglamark en fjerdeplads, foran globale varemærker som Lego, Volkswagen og H&M, mens Arla kommer ind på 10. pladsen.

I Danmark har BrandIndex sammenlignet mere end 300 brands i perioden 1. september 2017 til 31. august 2018.

Her har YouGov BrandIndex hver dag interviewet 200 personer, og spurgt dem om deres holdninger til forskellige varemærker.