Rekordstor svensk interesse for centre

Derimod står interessen for at investere i nye centre i Danmark mere i stampe

Den nyåbnede shoppingcenter Broen i Esbjerg er et af de store centerprojekter i Danmark. Foto: Helle-Karin Helstrand

Interessen for at åbne nye butikscentre er vidt forskellige i de to nabolande, Danmark og Sverige. Mens interessen for at investere i nye centre er rekordstor i Sverige, ses der ikke en tilsvarende stigning i interessen på den danske side.

I Sverige planlægger man totalt at etablere 2,6 mio. kvadratmeter nyt centerareal, hvilket er en stigning på omkring 200.000 kvadratmeter i forhold til samme periode 2016.

I Danmark står centerudviklingen mere i stampe, oplyser adm. direktør i Institut for Center-Planlægning, Per Nyborg:

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelSainsbury’s omsætning runder 230 mia.
Næste artikelConveniencemarkedet tabte kampen
Henrik Denman

Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.