Reitan dropper buræg i alle kæder og lande

Odd Reitan mener, at bunden er nået og at Rema 1000 nu igen vil få fremgang i Norge. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Norske Reitangruppen, der herhjemme er kendt som ejer af Rema 1000 og 7-Eleven, vil nu udfase buræg i alle sine butikker i de fire nordiske lande og i Baltikum.

Til sammen drejer det sig om over 3800 butikker, hvoraf Rema tegner sig for knap 900, mens resten indgår i flere Reitan-ejede conveniencekæder.

Udfasningen skal være ført til ende senest i 2025 og skal også omfatte såkaldte “skjulte” æg i Reitans egne varer, hvor de de indgår i bl.a. bageri- og frostvarer.

– I vores Rema 1000-butikker har alle hele æg, der er blevet solgt siden 2012, været fra burægfri produktionsformer. Vi ønsker at vise, at vi er seriøse omkring dyrevelfærd, hvorfor vi intensiverer vores indsats til også at inkludere æg brugt som ingredienser i vores egne brand-produkter samt hele æg solgt i Reitan Conveniences kiosker og REMA 1000, siger Berit Hvalryg, der er presseansvarlig i Reitangruppen i en pressemeddelelse fra dyrevelfærds-græsrodsorganisationen Anima.

 

 

DEL
Forrige artikelIrma sætter tang på hylden
Næste artikelStigende afregningspriser til Arlas ejere
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.